received_209472203307090

Kuriame svajonių grupės aplinką

Vaiką ugdo ne tik pedagogas ir tėvai, vaikas ugdosi pats tyrinėdamas aplinką. Dėl to labai svarbu ikimokyklinio ugdymo grupėje turėti funkcionalią aplinką. Kauno lopšelio-darželio „Saulutė“ ikimokyklinio ugdymo „Skruzdėliukų“ grupėje bendromis auklėtojų ir tėvelių jėgomis buvo sukurta vaikui palanki aplinka.

„Skruzdėliukų“ grupės tėvų susirinkimo metu paklausiau: „Ar norėtumėte, kad jūsų vaikas eitų į svajonių darželį?“. Visi tėveliai vienareikšmiškai atsakė – taip. Apsvarsčius pasiūlytas idėjas, buvo nutarta atnaujinti grupės sienas, kurios taptų funkcionalios ir lavintų įvairius vaikų gebėjimus. Pokalbio metu išsiaiškinome, koks turėtų būti svajonių darželis, bet vis neramino klausimas, kaip tai padaryti. Diskusijų eigoje teko tėveliams prisipažinti, jog mes be jų tai sunkiai įgyvendinsim: „Tik jūsų dėka svajonės gali virsti realybe. Padarykime tai visi kartu.“ Vienas iš tėvelių pasiūlė: „O gal galime panaudoti tai, kas nereikalinga“. Taip visų susirinkusiųjų mintys susidėjo į aiškią viziją.

Kelias savaites rinkom daiktus, kuriuos nebenaudojame namie, žaislus, kurie guli rūsyje ar pamiršti kaime. Visą „turtą“ nešėme į dėžę grupėje. Kaskart atėjus tėveliams aptardavom įvairias idėjas. Kad sienos taptų mobilios, sugalvojome daiktus tvirtinti prie lentų.

Vieną penktadienio vakarą, kai jau turėjome visus daiktus, susirinkom draugėn ir kūrėm stebuklą mažiesiems. Ypač nudžiugino tėčių gausa ir aktyvumas. Jie kalė, gręžė, suko ir tvirtino – atliko visus techninius darbus. Mamos padėjo komponuoti daiktus, piešė, dažė sieną dažais, ant kurių vaikai galės piešti kreidelėmis. Mums pasisekė, jog grupėje turime mamytę, kuri yra dailininkė. Visi tėveliai stengėsi kuo nors prisidėti prie aplinkos kūrimo. Keletas vakarų draugiško darbo ir grupė tapo ne tik graži ir patraukli, bet ir pasipildė gausybe naujų lavinimo priemonių:

„Vamzdžiai“ – priemonė, lavinanti dėjimo ir sugavimo, bei spalvų pažinimo įgūdžius.

„Muzikos“ lenta, kurioje vaikai groja metalofonu, būgnu, barškučiais, tyrinėja smuiką ir smičių, mikrofonai, padedantys ugdyti komunikavimą ir judesį.

Žirafa ir meškinas“ lavina smulkiąją motoriką, kūno dalių pažinimą: akių, ausų ir t.t.

„Piešimo lentoje“ vaikai lavina ne tik kūrybiškumą, bet ir matematines sąvokas: didelis – mažas, aukštas – žemas, vienas – du, taip pat tobulina savo „ Aš vaizdo“ suvokimą.

Lentoje, kuri ugdo „aš vaizdą“, pavaizduoti batukai, kuriuos reikia suvarstyti. Jie padeda išmokti skirti dešinę ir kairę koją. Nupieštos rankos padeda mokantis skaičiuoti. Šioje lentoje vaikai lavina smulkiąją motoriką, užtraukdami užtrauktukus, o mergaitės mėgsta tyrinėti karoliukų apyrankes.

Elektronikos“ lentoje gausu įvairių jungiklių, rozečių, kompiuterio klaviatūra,  kompiuterio pelė, ilgintuvas ir kita elektronika, kuri lavina ne tik smulkiąją motoriką, bet ir suvokimą apie elektroniką.

Rankos lavinimo“ lentoje judinant rankytę lentos paviršiumi, išrenkame mergaitei drabužėlius,  juos pažįstam, įvardinam. „Vaikštinėjant“ rankytės pagalba po kaimą,  vaikai mokosi pažinti įvairius gyvūnėlius. Judinat ranką su spalvotais rutuliukais, net tik lavėja rankytė, bet ir spalvų pažinimas.

„Namų“ lenta lavina gebėjimą sekti, supažindina su skalbimo mašina. Kempinės skirtingais paviršiais lavina vaikų lytėjimą. Įvairius skaičiavimo metodus galima išbandyti su sagomis.

„Buteliai“ ugdo smulkią motoriką ir spalvų pažinimą.

„Lego“ konstruktorius ugdo gebėjimą pažinti ir statymo bei kūrybiškumo įgūdžius, taip pat įtvirtina spalvų pažinimą. Matematinius įgūdžius lavina skaičiuotuvas ir skaitliukai.

„Darbo įrankių“ lenta leidžia vaikams susipažinti su įvairiomis darbo priemonėmis: teptukais, suktuku, replėmis, atsuktuvais ir t.t. O tekstūros viršuje lavina  motoriką.

Nedidelės išlaidos ir, svarbiausia,  visų bendras darbas padarė stebuklą – vaikai kasdien eina į svajonių grupę.

Visas priemones galite pamatyti nuotraukų galerijoje.

Ikimokyklinio ugdymo  vyresnioji  auklėtoja Giedrė Brazauskienė

received_209472203307090 received_216748915771483 received_291112444944928 received_330060817579450 received_344724302750604 received_497935850694051 received_500478617118068 20181210_071950 20181210_072141 20181210_072200 20181210_072354 20181210_072358 20181210_074003 20181210_074040